Super Sign CMS – system komunikacji cyfrowej od LG

Komunikacja digitalowa – czym jest i do czego możemy go wykorzystać

Digital Signage w swoim założeniu jest sposobem cyfrowej komunikacji. Nie jest to jednak komunikacja odbywająca się za pośrednictwem posiadanych już przez klienta urządzeń lecz obrazów, które wyświetlane są w przestrzeni publicznej na specjalnych dedykowanych do tego typu zastosowań urządzeniach. Polskim określeniem może być Telewizja reklamowa.

Materiał, który mamy do pokazania może być wyświetlany za pomocą różnego rodzaju urządzeń. Zaczynając od małych monitorów przechodząc przez różnego rodzaju monitory dotykowe oraz wielkoformatowe kończąc na projektorach czy ścianach LED. Tego rodzaju rozwiązania stosowane są również do komunikacji wewnętrznej. Założenie jest bardzo podobne. Zmienia się jedynie grupa docelowa. Zamiast otwartej grupy klientów danego obiektu kampanie kierujemy do zamkniętej grupy np. Pracowników firmy lub grupy pracowników odpowiedniego działu. Ideą przyświecającą wykorzystaniu nośników cyfrowych jest przekazanie maksymalnej ilości informacji w możliwie skuteczny sposób. Mogą to być treści typowo reklamowe zachęcające do zakupu promocją czy specjalną ofertą lecz również treści informacje pokazujące jak znaleźć drogę, co znajduje się na jakim piętrze, jakimi rodzajami usług dysponujemy.

W komunikacji wewnętrznej analogicznie będą to treści edukacyjne oraz informacyjne. Na co dzień możemy wyświetlać komunikaty związane z bezpieczeństwem czy odpowiednimi zachowaniami w razie wypadku. W taki przekaz możemy wpleść informację o nadchodzących spotkaniach firmowych, wigilii, imprezie związanej z zakończeniem projektu a nawet o rodzajach kanapek jakie dzisiaj serwowane są w bistro. Dzięki takiemu przemieszaniu treści koniecznych i treści interesujący pracownika możemy osiągnąć zdecydowanie większą skuteczność przekazu niż przy tradycyjnych metodach.

Jak zbudować skuteczny system CYFROWEJ komunikacji? Postaw na LG Super Sign CMS!

Tutaj pojawią się problemy, w jaki sposób zarządzać informacjami które chce wyświetlać? Czy przy zmianie treści muszę odwiedzać każdy punkt i robić to manualne? Czy będzie to wymagało dodatkowego etatu?  Problemów jest kilka natomiast ich rozwiązanie jest bardzo proste jeśli zastosujemy do tego odpowiedzcie narzędzie. Kluczem do sukcesu będzie centralne zarządzanie treścią przez sieć oraz wykorzystanie dedykowanych urządzeń końcowych. Jeśli chcemy zarządzać treścią w sposób, który nie będzie generował dużych nakładów pracy musimy założyć, że wszystko powinno odbywać się z poziomu komputera. Nie możemy pozwolić sobie na bieganie między lokalizacjami. Dodatków musimy mieć możliwość układania kalendarza zdarzeń. Skoro mamy planować nasze kampanie musimy mieć możliwość ułożenia harmonogramu na pewien okres do przodu.

Posłużę się przykładem świątecznym. Wiemy że nasza komunikacja powinna zawierać życzenia świąteczne a później również noworoczne. Dodatkowo w naszym obiekcie komunikujemy inne treści w godzinach porannych oraz popołudniowych. Bez systemu zarządzania treścią nie byli byśmy w stanie czegoś takiego stworzyć, no chyba że dwa razy dziennie ktoś miałby zmieniać playlistę pilotem a przed świetami wgrywać poprzez pen drive nowe treści. Dzięki systemom Digital Signage takim jak LG Super Sign CMS możemy taki harmonogram bez problemu ustawić na kilka tygodni przed świętami. Ustawiając dokładnie jaka treść ma się wyświetlać o zadanej godzinę w konkretnym dniu.

Jak można wykorzystać system Super Sign CMS na przykładzie Lobos

Teoria teorią natomiast najlepszemu sposobem na wytłumaczenie działania skutecznego systemu Digital Signage jest posłużenie się przykładem. W tym przypadku naszym wewnętrznym. Jako firma posiadamy kilka lokalizacji w Krakowie oraz w Polsce. Mają różny charakter ale w kilku potrzebowaliśmy wyświetlić informacje:

  • Kraków – Medweckiego 17 – nasza główna siedziba zarazem biurowiec w którym najemcy wynajmują przestrzeń na swoje biura
  • Kraków – Powstania Warszawskiego 15 – siedziba stacjonarnego sklepu biurowego, drukarni oraz CoWorkingu
  • Kraków – Rybitwy – główny magazyn Lobos
  • Tarnów – Przemysłowa 27 – siedziba lokalnego biura Lobos oraz sklepu stacjonarnego

Te cztery lokalizacje wymagają wyświetlania treści natomiast są od siebie oddalone o wiele kilometrów. Łączy je jedna firmowa sieć LAN. Wszystkie użyte w naszej instalacji monitory są marki LG. Mają różne kształty i wielkości natomiast wszystkie pracują w oparciu o system operacyjny webOS oraz są kompatybilne z dedykowanym oprogramowaniem Super Sign CMS. Dzięki temu mamy jeden serwer na, którym zainstalowany został Super Sign CMS oraz sześć podłączonych do niego monitorów. System pozwala na zarządzanie treścią poprzez przeglądarkę internetową na dowolnym komputerze znajdującym się w sieci.

  • Instalacje w różnych lokalizacjach (foto: magazyn, PW15, M17, Sklep Tarnów)
  • Zarządzanie z serwera lokalnego (foto: serwerowni M17)

Opis oprogramowania Super Sign CMS, podstawowe funkcje oraz możliwości

Oprogramowanie Super Sign CMS posiada intuicyjny interface otwierany w przeglądarce. Pozwala na dodawanie wielu kont użytkownika z różnymi poziomami dostępu oraz możliwością edytowania treści na wydzielonych grupach urządzeń.

Zarządzenie treścią podzielono na pięć zakładek:

  • Content – tutaj dodajemy materiały graficzne jakie będziemy chcieli wyświetlać, mogą to być zdjęcia oraz filmy. Tutaj będziemy również mogli składać swoje własne treści z wcześniej wgranych materiałów.
  • Playlist – miejsce w, którym z wcześniej wgranych lub stworzonych materiałów układamy listę, która później będzie się wyświetlać
  • Distribution – po stworzeniu odpowiedniego materiału lub listy w tej zakładce możemy wysłać treść na odpowiednie monitory zadając w jakim czasie ma się wyświetlać
  • Player – miejsce, w którym możemy uzyskać podgląd wyświetlanej przez monitor treści oraz zmienić jego ustawienia
  • Wideo Wall – pozwala na synchronizowanie wielu monitorów w jeden, dzięki temu możemy wyświetlać materiały synchroniczne na kilku monitorach lub podzielić ją np. Na cztery fragmenty i wyświetlić je na czterech zestawionych ze sobą monitorach uzyskując tym samym obraz o bardzo dużej przekątnej.
Gotowy do rozpoczęcia projektu?
skontaktuj się z nami!

Każda inwestycja wymaga indywidualnego podejścia. Jeśli chcesz omówić interesujące Cię rozwiązania, skontaktuj się z nami. Chętnie Ci pomożemy!




* wymagane pola

Podobne prace

Umów się na bezpłatny audyt druku

Uzyskaj darmową wycenę projektu

Wyposażenie sali konferencyjnej co musisz wiedzieć

Wyposażenie sali konferencyjnej – co musisz wiedzieć?