Rozwiązania AV dla Columbus Energy

Rozwiązania AV dla Columbus Energy

Do projektu dołączyliśmy już na samym początku planowania, co pozwoliło…

Dla firmy Columbus wyposażyliśmy sale konferencyjne z wykorzystaniem audio over IP w technologii AVB, systemów wideokonferencyjnych Logitech oraz monitorów LG i AVtek. Rezerwacja sal oraz system komunikacji wewnętrznej oparty został na systemach Urve.

Założenia

Z założenia całość powinna zapewniać przyszłą elastyczność oraz możliwość łatwej rozbudowy. System musiał być prosty oraz zapewniać maksymalną unifikację pod względem obsługi między salami różnej wielkości. Od najmniejszych przestrzeni dla 6 osób, do dużych sal z możliwością podziału na dwie tzw. 2in1.

Klient korzysta na co dzień z pakietu biurowego Google, który zawiera system wideokonferencyjny Meet, co niosło ze sobą konieczność integracji systemu AV z rozwiązaniem Google. Każda sala musiała również mieć możliwość bezprzewodowego podłączenia urządzeń Apple. Duże sale konferencyjne natomiast miały posiadać możliwość przygotowywania cyfrowych notatek.

Projekt

Do projektu dołączyliśmy już na samym początku planowania, co pozwoliło na solidne przygotowanie podstaw do stworzenia funkcjonalnego systemu spełniającego potrzeby użytkowników. Dodatkowym atutem był fakt współpracy z naszym działem meblowym. Nasza firma dostarczyła również meble do części biurowej, sal konferencyjnych oraz gabinetów.

Columbus Energy to bardzo nowoczesna oraz dynamicznie rozwijająca się organizacja. Taki charakter firmy miał duży wpływ na to, w jaki sposób projektowaliśmy system audio-wideo. Znając potrzeby funkcjonalne oraz rozkład biura zaczęliśmy dobierać odpowiednie urządzenia oraz producentów, z jakimi mieliśmy zrealizować projekt. Już na samym początku podjęliśmy decyzję o wykorzystaniu sieci LAN do przesyłania sygnałów audio. Takie podejście dało nam dwie kluczowe cechy systemu. Wszystkie kable biegnące przez obiekt zostały wpisane do projektu wykonawczego i położone przez firmę zajmującą się siecią LAN na etapie budowlanym.

Zrzut ekranu 2021-10-4 o 10.01.15
Zrzut ekranu 2021-10-4 o 10.00.55

Dzięki temu na etapie instalacji systemu AV nie było konieczności rozbierania sufitów czy podłóg technicznych, aby przeciągać dedykowane okablowanie audio-wideo. System będzie można bardzo łatwo zmodyfikować oraz rozbudować. Okablowanie zaprojektowaliśmy pod maksymalnie rozbudowaną wersję instalacji oraz wypuszczając kable umożliwiające dalszą rozbudowę. Klient ostatecznie zdecydował się na mniej rozbudowane rozwiązanie, ale jeśli padnie decyzja o dodaniu funkcjonalności dzięki okablowaniu jakie zostało przewidziane, będziemy mogli rozbudować instalacje w sposób szybki i bezinwazyjny.

Urządzenia w salach konferencyjnych

Zaczęliśmy od dobrania rozwiązań wideokonferencyjnych. Padło na rozwiązania Logitech ze względu na ich elastyczność, dopasowanie do różnej wielkości sal oraz obsługę systemu Google Meet. W małych salach postawiliśmy na systemy oparte o Logitech Smal Room Solution for Google: zestaw zawierający soundbar Logitech Meetup, komputer chromebox oraz Logitech Tap do obsługi całości.

Do tego dobraliśmy 65 calowe monitory LG z serii UH dające doskonałą jakość obrazu dzięki obsłudze 4K, dużej jasności oraz matowej matrycy. Duże sale konferencyjne wymagały urządzeń dopasowanych do większej kubatury. Tam postawiliśmy również na system Logitech dla ujednolicenia obsługi, lecz zamiast soundbaru Meetup wykorzystaliśmy kamerę PTZ Logitech Rally oraz system audio Biamp oparty o AVB.

Dzięki rozwiązaniom Biamp sale dostały doskonałą jakoś mikrofonów Parlé Pendant oraz głośników Biamp Mask 6, napędzanych lokalnymi wzmacniaczami Tesira AMP-450P. W salach łączonych dzięki klawiaturom TEC-X oraz matrycy AVB Tesira Forte pracownicy z łatwością mogą decydować czy do wideokonferencji trafiają mikrofony z jednej czy z dwóch części sali. Podobnie dzieję się z dźwiękiem przychodzącym do wideokonferencji.

Dla sytemu Logitech peryferia Biamp widoczne są za pomocą Tesira EX-UBT oraz interface USB, co daje pełną kompatybilność między systemami. EX-UBT pozwalają również na podłączenie się do systemu audio za pomocą Bluetooth, dzięki czemu w prosty sposób możemy wykorzystać głośniki i mikrofony w salach jako zestaw głośnomówiący do naszego telefonu. W systemie dodatkowo znajdziemy urządzenia Biamp Tesira EX-IN wprowadzające do nagłośnienia dźwięk z monitorów interaktywnych, jakie znajdują się w dużych salach konferencyjnych.

Za wyświetlanie obrazu w dużych salach konferencyjnych odpowiedzialne są monitory interaktywne Avtek Lite 86”. Monitory te oprócz wyświetlania obrazu z wideokonferencji pozwalają na tworzenie cyfrowych notatek, przeglądanie Internetu czy lokalne otwieranie plików pakietu Office. Ich szybkość działania oraz precyzja przekonały klienta do siebie pomimo tego, że testował różne rozwiązania dostępne na rynku.

Columbus 24
B3174FA8-4D3E-4CA3-847D-4839039A1DA8_1_105_c

Wyzwaniem było powieszenie monitorów w salach o nieregularnym układzie ścian. Z pomocą przyszedł system mocowania B-Tech X. Dzięki niemu złożyliśmy modularny uchwyt rozpięty między podłogą a sufitem, co pozwoliło stabilnie zamocować ciężkie monitory prostopadle do stołów konferencyjnych oraz przeprowadzić okablowanie w sposób niewidoczny. Cała realizacja oparta została o uchwyty B-Tech co sprawiło, że instalacja przebiegła szybko i sprawnie, a urządzenia zamocowane zostały w sposób pewny i bezpieczny.

Komunikacja wewnętrzna

Aby optymalnie wykorzystać i zoptymalizować obłożenie sal konferencyjnych zastosowaliśmy system rezerwacji sal Urve Lobo. Przed każdą salą znajduje się dotykowy monitor wyświetlający następne spotkania oraz informujący podświetleniem LED o jej aktualnym statusie.

Dodatkowo w korytarzach znajdują się 55 calowe monitory LG wraz z playerami digital signage Urve pokazujące globalny podgląd zajętości sal oraz wewnętrzne informacje dla pracowników. System zintegrowany jest z kalendarzem Google, dzięki czemu pracownicy rezerwują sale ze znanego interface’u webowego.

Podsumowanie

Dzięki wczesnemu kontaktowi z klientem udało nam się zaprojektować system funkcjonalny i elastyczny. Współpraca z naszym działem meblowym pozwoliła na bezkonfliktowe zaprojektowanie przyłączy blatowych oraz umieszczenie urządzeń systemu audio-wideo. Dziękujemy za współpracę i zaufanie firmy Columbus przy projekcie.

Gotowy do rozpoczęcia projektu?
skontaktuj się z nami!

Każda inwestycja wymaga indywidualnego podejścia. Jeśli chcesz omówić interesujące Cię rozwiązania, skontaktuj się z nami. Chętnie Ci pomożemy!




* wymagane pola