Cyfrowy katalog dla IKEA

Cyfrowy katalog dla IKEA

Każde rozwiązanie dla IKEA wymaga testów na niezawodność oraz musi się cechować…

Po wprowadzeniu elementów cyfrowych w przestrzeni sklepu poprzez zastosowanie projektorów Epsona (co zostało ostatnio opisane na stronie producenta Epson), przyszedł czas na przeniesienie znanych wszystkim papierowych katalogów w erę cyfrową.

Klient zgłosił się do nas z prośbą o znalezienie rozwiązania, które pozwoli na wyświetlenie katalogu dla klientów sklepu w formie cyfrowej. Dotychczasowe rozwiązanie przestało pasować do zmieniającego się charakteru nowoczesnego sklepu. Zadanie stawiało przed nami kilka wyzwań związanych z wymaganiami, jakie postawił przed nami klient. Musieliśmy wykorzystać dotychczasowe miejsca, w jakich znajdowały się papierowe katalogi oraz znaleźć rozwiązanie możliwie najbardziej wytrzymałe oraz niezawodne. Nie możemy zapominać, że sklepy IKEA są odwiedzanie przez tysiące ludzi co sprawia, że każde rozwiązanie wymaga testów na niezawodność oraz musi cechować się duża wytrzymałością mechaniczną. Dodatkowym utrudnieniem było założenie, że rozwiązanie musi być wyposażone w WIFI. Przestrzeń sklepu często ulega modyfikacji i każdorazowe przenoszenie okablowania strukturalnego LAN generowałoby dodatkowe koszty.

Wielkość monitorów również stanowiła pewne wyzwanie. Po wspólnych rozmowach stanęło na monitorach w okolicach 22”. Zdecydowaliśmy wspólnie z klientem, że taki format będzie zbliżony do katalogu w formie papierowej i zapewni komfortowe przeglądanie jego treści bez konieczność częstego powiększania obrazu, a zarazem nie będzie zbyt kosztowny. Musimy pamiętać, że rozwiązanie to będzie wielokrotnie multiplikowanie w przestrzeni jednego sklepu oraz całej sieci. Szukając, testując oraz porównując różne rozwiązania dostępne na rynku zdecydowaliśmy, że najlepiej sprawdzi się monitor Iiyama PROLITE T2234AS-B1. Decydującymi cechami była wielkość 22”, dotyk realizowany za pomocą technologii pojemnościowej oraz wbudowany system Android.

Monitor Iiyama pasował doskonale do projektu ze względu na komplet wymaganych cech. Wielkość pozwoliła na wyświetlenie katalogu w formacie bliskim wersji papierowej. Technologia pojemnościowa zapewniła precyzję obsługi oraz wytrzymałość konstrukcji. Monitor w swojej przedniej części jest jedną taflą szkła, posiada nawet certyfikat IP65. Nie posiada ramki, którą cechują się monitory realizujące dotyk w technologii podczerwieni. Dodatkowym atutem był wbudowany system Android pozwalający na wyświetlanie interaktywnej treści bez konieczność stosowania zewnętrznych playerów, co ułatwiło instalację oraz obniżyło koszty całej inwestycji.

Ostatnim elementem układanki były uchwyty firmy b-Tech BTV110. Pozwoliły na łatwą integrację monitorów z dotychczasowymi stojakami na katalogi. Ich płaska oraz solidna konstrukcja zapewniły bezpieczny oraz szybki montaż. Instalacja odbyła się bezproblemowo w ciągu jednego poranka przed otwarciem sklepu. Monitory przejechały do klienta wcześniej skonfigurowane i gotowe do pracy. Dzięki takiemu podejściu ekipa instalatorska uruchomiła rozwiązanie w ciągu kilku godzin.

Obecnie monitory zainstalowane są w sklepach w Krakowie oraz w Katowicach. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do sklepów oraz do kontaktu bezpośrednio z naszym działem audiowizualnym. Na kanwie tego rozwiązania możemy zaprojektować oraz wdrożyć rozwiązanie dla Twojego biznesu.

Sprawdź także: Czym jest system Digital Signage?

Gotowy do rozpoczęcia projektu?
skontaktuj się z nami!

Każda inwestycja wymaga indywidualnego podejścia. Jeśli chcesz omówić interesujące Cię rozwiązania, skontaktuj się z nami. Chętnie Ci pomożemy!




* wymagane pola