Biuro ArcelorMittal Poland

Biuro ArcelorMittal Poland

Nasza firma pomogła w przemianie wdrażając systemy audiowizualne…

Powrót do biura w nowym wydaniu

ArcelorMittal Poland jak sporo firm przeniósł w ciągu ostatnich dwóch lat wielu swoich pracowników w tryb zdalny. Takie podejście sprawiło, że puste przez pewien czas biuro musiało przejść odpowiednią metamorfozę, przegotowującą się na przyjęcie hybrydowego sposobu pracy. Już nikt nie zakładał, że zespoły wrócą na swoje miejsca w identycznej formie, jak sprzed pandemii.  

Nasza firma pomogła w tej przemianie zarówno pod względem technologicznym, wdrażając systemy audiowizualne, jak i meblowym. Wyposażyliśmy modernizowane biura w sposób kompleksowy, koordynując projekty wewnętrznie między działami. Takie podejście pozwoliło na opracowanie przestrzeni funkcjonalnych oraz nowoczesnych, odpowiadających najnowszym trendom oraz technologiom.  

Rola LobosLink i instalacje audiowizualne

Nasz zespół zajął się rozwiązaniami technologicznymi. Kluczem było zapewnienie sprawnej komunikacji między pracownikami w biurze oraz tymi pracującymi zdalnie. Wyzwanie stanowiło zaprojektowanie bardzo uniwersalnych rozwiązań. Tryb w pełni hybrydowy dopiero ma się pojawić i jeszcze nie wiadomo jak będzie wyglądał w praktyce. Zaproponowane systemy audiowizualne musiały mieć możliwość dopasowania się do wielu scenariuszy.  

Ostatnie dwa lata wprowadziły jeszcze jedną zmianę, do której musieliśmy dopasować nasz system. Klient zmienił platformę wideokonferencyjną ze Skype for Business na Teams. Proponowane rozwiązania musiały być z nim w pełni kompatybilne oraz certyfikowane przez Microsoft.  

Zaproponowane profesjonalne systemy audiowizualne

Wiedzieliśmy, że jako wyświetlacze posłużą monitory AVtek. Mieliśmy już wdrożone podobne rozwiązania w przestrzeniach biurowych ArcelorMittal. Sprawdziły się, zatem kontynuacja była oczywista.  

Zestawienie tablicy interaktywnej z monitorem do wideokonferencji to doskonałe połączenie pod względem funkcjonalnym. Funkcje tablicy pozwalają zarówno na tworzenie notatek od zera, lecz również na nanoszenie ich na treści wyświetlane na monitorze. Tak stworzone notatki można po spotkaniu zapisać w formie PDF, wysłać je mailem czy przenieść na komputer za pomocą pendrive.   Monitory AVtek cechują się szybkością działania, dobrymi parametrami oraz co bardzo ważne w środowisku biurowym, bezawaryjnością.  

Drugim znanym już elementem były systemy bezprzewodowego przesyłania treści Barco ClickShare. Do tej pory z powodzeniem stosowaliśmy zestawy CSE-200, natomiast idąc kluczem rozwiązań nowoczesnych oraz świeżych technologicznie, przeskoczyliśmy na najnowszą linię urządzeń Barco ClickShare C-10. Nowe zestawy cechują się taką samą niezawodnością i pewnością działania jak poprzednie, lecz oferują wygodny standard USB typu C.  

Niewiadomą był system wideokonferencyjny. Zmiana platformy ze Skype na Teams wymusiła zastosowanie innych urządzeń niż byliśmy przyzwyczajeni. Zdecydowaliśmy się na rozwiązanie marki Logitech. W swoim portfolio posiadają wiele urządzeń wideokonferencyjnych, które tworzą spójny ekosystem oraz umożliwiają dopasowanie go do każdej wielkości sali konferencyjnej. Dodatkowym argumentem było to, że zestawy Logitech logują się natywnie do Teams oraz posiadają pełne wsparcie oraz certyfikację Microsoft.  

Wybór padł na Rally Bar rozszerzony o trzy dodatkowe mikrofony oraz ekran Logitech Tap. W zestawie mobilnym do wideokonferencji zastosowaliśmy urządzenie Logitech Rally Bar mini. Cechuje je identyczna funkcjonalność jak większego brata, lecz całość jest przystosowana dla mniejszych przestrzeni.  

Funkcjonalność systemów audio wideo

Rally Bar został zastosowany w dużej sali, która dodatkowo ma możliwość dołączenia dodatkowej przestrzeni poprzez rozsunięcie ściany działowej. Taki układ pomimo zastosowania monitora 86” wymagał dodatkowego podglądu dla osób siedzących na końcu sali. W tym celu zastosowaliśmy podwieszony pod sufitem monitor LG 55”. Może on za pomocą urządzeń Atlona oraz technologii HDbaseT wyświetlać ten sam obraz, który widzimy na głównym monitorze. Aby po rozdzieleniu sal również można było z niego skorzystać, został on wyposażony w lokalny zestaw Barco ClickShare C-10 do prezentacji bezprzewodowej.  

Taki sam zestaw został podłączony do Rally Bar w dużej sali, dzięki czemu możemy prezentować obraz z naszego laptopa lokalnie oraz podczas spotkań na Teams w sposób bezprzewodowy. Trzy dodatkowe mikrofony na suficie podwieszanym dbają o to, aby każdy z uczestników spotkania był doskonale i równomiernie słyszany przez uczestników zdalnych. Do sterowania wideokonferencją służy ekran dotykowy Logitech Tap zainstalowany na ścianie obok głównego wyświetlacza.  

Dzięki takiemu połączeniu urządzeń i wdrożeniu systemów audio wideo spotkania mogą odbywać się w sposób prosty i intuicyjny. Zapraszamy salę do spotkania w kalendarzu jak kolejnego uczestnika, przychodząc, jedynie co musimy zrobić, to kliknąć „Dołącz”. Dzięki mikrofonom na suficie oraz systemowi bezprzewodowej transmisji obrazu nie mamy żadnych kabli idących do stołów konferencyjnych. To pozwala na swobodne ich przestawianie i dowolną aranżację sali.  

Audiowizualny zestaw mobilny

Jako że hybrydowy tryb pracy jeszcze ewoluuje i nie do końca wiadomo jak w praktyce będzie odbywała się praca w takim systemie, zaproponowaliśmy dołączenie do wyposażenia biura mobilnego zestawu wideokonferencyjnego. Zestaw ten dzięki łączności WiFi może być swobodnie przemieszczany między salami, ale może również być wykorzystany w przestrzeni open space oraz w projektowanej strefie coworkingu.  

Instalację audio wideo zestawu również oparliśmy o monitor AVtek, z tym że w mniejszym formacie 65”. Za łączność z platformą Teams odpowiada system Logitech Rally Bar Mini. Zapewnia identyczne funkcjonalności jak jego większy odpowiednik Rally Bar. Tutaj sterowanie konferencją odbywa się za pomocą monitora dotykowego. Zestaw również został wyposażony w urządzenie Barco ClickShare C-10 dla pełnej mobilności i łatwości obsługi.  

Kolejne sale i wdrożenia systemów audio wideo

Projekt nie jest jeszcze ukończony, czekamy na pracowników oraz pierwsze wnioski z realiów pracy hybrydowej w praktyce. Wtedy określimy precyzyjnie, ile kolejnych sal będzie potrzebnych i jakie instalacje audiowizualne wykorzystamy.  

Wierzymy, że systemy audio wideo zaproponowane w pierwszym etapie sprawdzą się i zostaną docenione przez pracowników, pozwalając im wykonywać swoje obowiązki w trybie hybrydowym.  

Więcej o wdrożeniach systemów audio wideo znajdziesz tutaj

Gotowy do rozpoczęcia projektu?
skontaktuj się z nami!

Każda inwestycja wymaga indywidualnego podejścia. Jeśli chcesz omówić interesujące Cię rozwiązania, skontaktuj się z nami. Chętnie Ci pomożemy!




* wymagane pola