Szybki Test – zestaw do wideo konferencji Poly Studio plus Atlona OME-EX-KIT
Spotkania zdalne
Spotkania są nieodzowną częścią pracy. Zespoły muszą omówić szczegóły powierzonych im zadań. Do tego dochodzą kontakty z naszymi partnerami biznesowymi. Całość prowadzi do powstawania bardzo wielu spotkań, które w większości przypadków sprowadzają się do pokonywania wielu kilometrów oraz tym samy tracenia czasu w podróży.
Hasło czas to pieniądz nie wzięło się znikąd. Dwu godzinne spotkanie wraz z dojazdem w obie strony z Krakowa do Warszawy to 9-10 godzin. Cały dzień poświęcony na jedno spotkanie. Ponosimy koszty samej podróży oraz straconego czasu.
Do tego dochodzi popularny ostatnio problem dystansu społecznego. Nie chcemy mieć bezpośredniego kontaktu z większymi grupami osób. Niektóre firmy wręcz zamknęły swoje biura dla odwiewających.
Firmy już od wielu lat sięgają po rozwiązania wideokonferencyjne lecz forma w jakiej tworzyliśmy takie systemy mocno się już zestarzała. Nie trafia w dzisiejsze potrzeby. Każda firma potrzebuje wielu mniejszych sal spotkań dostosowanych do wideokonferencji nie jak było to do tej pory jednej stworzonej specjalnie dla zarządu.
Zmienia się również nasze podejście do realizowania takich połączeń. Nie stosujemy już stacjonarnych kodeków H323 czy SIP. Nasze laptopy stają się doskonałymi kodekami do wideo konferencji dzięki aplikacją typu Zoom, Teams czy Skype for Business.
W zasadzie brakuje im tylko odpowiednich peryferiów. Mają zbyt mały zasięg mikrofonów, wbudowane głośniki są za słabe żeby przeprowadzić rozmowę w większym gronie.
Rozwiązaniem jest podłączenie odpowiednich urządzeń do laptopa.
Wideo konferencja z wykorzystaniem Laptopa
Przetestowaliśmy ostatnio zestaw składający się z soundbaru Polycom Studio oraz kompletu nadajnika oraz odbiornika HDbaseT Atlona. Złożyliśmy prosty system, który umożliwi w łatwy sposób wyposażyć niniejsze sale w urządzenia potrzebne do przeprowadzenia wideokonferencji.
Integracja całego systemu jest bardzo prosta i nie wymaga przeciągania wielu kabli od stołu konferencyjnego do monitora.
System pozwoli użytkownikowi na skorzystanie z urządzeń znajdujących się w sali podłączając swój komputer jedynie dwoma kablami HDMI + USB.
Jeśli sala będzie wyposażona w odpowiednio ustawiony monitor nie trzeba będzie nawet nic uruchamiać. Soundbar oraz monitor uruchomią się automatycznie po podłączeniu do laptopa.