Jakie problemy ze skanowaniem można rozwiązać za pomocą systemu uniFLOW Online Express oraz aplikacji Google Drive?
Proste pomysły rozwiązujące problemy ze skanowaniem dzięki usłudze uniFLOW Online Express.
Przedstawiamy przykładowe rozwiązania problemów ze skanowaniem, z którymi zetknęli się nasi klienci. Każdy szuka możliwości zaoszczędzenia pieniędzy i czasu. Jeśli spotkałeś się z kłopotliwą sytuacją i chciałbyś mieć większy wpływ na zarządzanie drukiem i skanowaniem, warto sięgnąć po oprogramowanie stworzone przez Canona – uniFLOW Online Express.
Jak skanować bezpośrednio z urządzenia do dysku Google Drive i zrobić to za darmo?
Klient chciał bezkosztowo skanować bezpośrednio z urządzenia wielofunkcyjnego do dysku Google Drive. Zdecydowana większość urządzeń na rynku nie ma standardowo takiej funkcjonalności, skanują do zasobów sieciowych (dysk lokalny, na serwer itp.), ale nie do chmury Google’a. Najczęściej wiąże się to z zakupem i instalacją dodatkowego i płatnego oprogramowania.
Rozwiązanie problemu za pomocą oprogramowania opartego na chmurze.
Zainstalowaliśmy u klienta system uniFLOW Online Express w wersji darmowej, w ramach której ta usługa, czyli skanowanie do dysku Google Drive jest udostępniona. Dodatkowo klient zyskał kilka dodatkowych funkcjonalności, z których najistotniejsze okazało się zabezpieczenie dostępu do urządzeń oraz uporządkowanie obiegu dokumentów. W praktyce oznacza to m.in., że każdy użytkownik mógł odebrać tylko swoje prace po autoryzacji kodem PIN na urządzeniu. A przede wszystkim również po autoryzacji mógł wysyłać skany nie tylko do swojego komputera, ale również bezpośrednio do swoich zasobów na Google Drive.
W jaki sposób zwiększyć rozdzielczość skanowania do Google Drive?
Bardzo często zdarza się, że maksymalna rozdzielczość z jaką można skanować dokumenty do Google Drive z poziomu systemu czy innych aplikacji to 300 dpi. Ograniczenie takie występuje głównie dlatego, aby nie obciążać nadmiernie łączy internetowych i zasobów sieciowych zbyt dużymi plikami. W trakcie użytkowania u klienta okazało się, że ma czasem również do zeskanowania ważne dokumenty, które wymagają wyższej rozdzielczości 600 dpi. Samo urządzenie z serii Canon Advance pozwala oczywiście na skan w takiej rozdzielczości, ale tylko do zasobów w sieci klienta, a tutaj istotne było, aby dokument trafiał również do zasobów chmurowych.
Jak udało się rozwiązać problem i skanować dokumenty w większej rozdzielczości do chmury?
Wykorzystaliśmy do tego darmowe narzędzie tj. Dysk Google jako aplikację instalowaną na komputerze, która uruchamia się przy starcie komputera. W aplikacji Google Drive na komputerze definiujemy konkretny folder jako ten, który będzie się synchronizował z usługą chmurową i wszystkie pliki, które do niego „wpadną” będą automatycznie przenoszone na dysk chmurowy Google’a. Wspomniany katalog ustawiamy równocześnie jako miejsce docelowe do skanowania z urządzenia Canon Advance.
Funkcjonalność jaką uzyskujemy, to dokładnie to, co chciał osiągnąć klient, tj. użytkownik skanuje dokument z urządzenia wielofunkcyjnego do folderu na swoim komputerze w dowolnej rozdzielczości i z dodatkowymi opcjami jakie oferuje samo urządzenie (np. tryb OCR, PDF czy szyfrowanie pliku itp.). Natomiast odpowiednia konfiguracja aplikacji Google Drive na komputerze powoduje, że zeskanowany plik zostaje automatycznie umieszczony w zasobach chmurowych tego użytkownika z takimi samymi parametrami, jakie zostały zdefiniowane na urządzeniu wielofunkcyjnym. Cała operacja jest do wykonania przez użytkownika za pomocą zaledwie trzech kliknięć!
Co to jest uniFLOW ONLINE i do czego służy?
UniFLOW Online to zaawansowana platforma oparta na chmurze, którą wykorzystujemy, aby zarządzać drukiem i skanowaniem. Z przykładowych funkcjonalności możemy wymienić nadzorowanie dostępu do urządzenia poprzez logowanie, bezpieczeństwo oraz ochrona wydruków, a tym samym wrażliwych danych przed osobami nieupoważnionymi, kontrola kosztów wydruków.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zobacz informacje na temat uniFLOW Online.